novosemeistvo.bg
Май 22, 2012, 01:48:27 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:
 
   Начало   Помощ Вход Регистрация  
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: За рибата и омега-3 мастните киселини  (Прочетена 1104 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Serenity
Бард
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 54


« -: Ноември 29, 2008, 10:16:19 »

Американската агенция за храните и лекарствените средства (FDA, www.fda.org) даде статута "намаляващи риска от коронарна болест" на храните, съдържащи полиненаситени омега-3 мастни киселини (ейкозапентаенова и декозахексаенова), които се намират най-вече в по-тлъстите риби като сьомга, сардина, смумрия, пъстърва, херинга и тон.
"Има научни доказателства, че омега-3 мастните киселини намаляват риска от коронарна болест, водеща до миокардни инфаркти, от които умират над 500 000 американци всяка година"(а колко българи?)

FDA разреши следния текст върху етикета на храни, съдържащи омега-3 мастни киселини: "Подкрепящо, но не окончателно проучване показа, че консумацията на омега-3 мастни киселини може да намали риска от коронарна болест". Това е второто подобно разрешение, отнасящо се до обикновени храни, на етикета на които може да се твърди, че имат лечебен ефект. Първото беше отново за намаляване на риска от коронарна болест за орехите, препоръчвайки дневна консумация на около 42 грама, които обаче да са за сметка на общите дневни калории. Орехите са най-добрия растителен източник на омега-3 мастни киселини. (и лененото семе също)
 
Важно е да се знае, че само прясната риба-тон съдържа омега-3 мастни киселини - процесът на консервирането й ги разрушава. Като правило, при пърженето на всяка риба, тя обеднява на омега-3 мастни киселини. Нетлъстите риби като треска, костур, сом, мряна, мерлуза имат по-ниско съдържание на тези важни за съдовете мастни киселини.
Британската диабетна организация препоръчва на страдащите от захарна болест да ядат богати на омега-3 мастни киселини риби (сьомга, пъстърва, скумрия, сардини, херинга) два пъти седмично, но да избягват рибеното масло като хранителна добавка.
Специалистите предупреждават, че бременни жени, кърмачки и жени, които планират бременност трябва да не включват в менюто си риба меч, акула и мерлин и да не прекаляват с рибата тон, поради влиянието на съдържащия се в тях живак върху нервната система на детето. Но херингата, сардините, сьомгата и пъстървата не създават подобни проблеми.

Редовната консумация на риба бе свързана и с намалена честота на мозъчни инсулти при анализ на данните от девет популационни проучвания. Хората, които ядят два пъти седмично рибни ястия имат по-малък риск да направят инсулт от тези, които ядат риба един път в седмицата, които от своя страна са по-малко застрашени от мозъчносъдови проблеми в сравнение с тези, които ядат риба още по-рядко.

(събрано от интернет)
Активен
Deepinside
Administrator
Приор
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1164


Алхимик


WWW
« Отговор #1 -: Ноември 29, 2008, 11:09:06 »

Цитат
Хората се веселят, ядат печена риба и птица, но скъпо плащат за това удоволствие.
Беинса Дуно


Ленено масло

Цитат
Лененото олио съдържа есенциалната омега-3 мастна киселина - алфа-липоева киселина (АЛК). Лененото семе също съдържа омега-6 във формата на линолеична киселина. 



http://www.zdrave.bg/?c=n&id=3102
Активен

Еarth turns to gold in the hands of the wise
- Rumi

_________________________________________
ВАКСИНИТЕ - ИНФОРМИРАН ИЗБОР! 
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!